Friday, 10 December 2010

TUA PUN TAK PE............

PESAN ORANG TUA




Cuti -cuti sekolah rumah mak bonda jadi meriah.
Riuh rendah dengan cucu mak bonda.
Seperti biasa agenda utama ialah makan-makan.
Diruang dapur tempat lepak-lepak.
Seronok melayan cucu mak bonda.
Lelaki perempuan sama-sama ke dapur.

Riuh rendah........
Sambil memasak ada yang sambil menyanyi-nyanyi...
Teringat masa time2 remaja dulu.........
Kalau memasak sambil menyanyi,
mesti kena tegur dengan mak bonda...
" Nyanyi la kat dapur nanti kawin dapat suami tua "
Kata-kata mak bonda tu terkesan juga .......
Tapi ......... besok-besok buat lagi .........
Sampai mak bonda pun malas nak menegur..........
Bila dah kawin, memang tak betul pun ............
Dapat tak le tua ....... senior setahun jer..

Sekarang dah jadi mak-mak ni....
nak la menegur anak-anak macam mak bonda dulu.

" Hah ! nyanyi la sambil masak nanti kawin dapat suami tua "

" Tak apa bu.......... tua pun tak apa, yang penting kaya,
tengok Siti Nurhaliza dah la Datuk K tu kaya hensem lagi,
kakak tak pe jer "



IBU GURU MASIH DI SINI...............TIME DULU BILA MAK TEGUR DIAM JER. SEKARANG HUH ..........





7 comments:

missgee said...

Buk..
Tua pun takpe..
Janji bukan suami..
hehehehe

secangkir madu merah said...

hehehehe...sabau je lah kak..budak2 skarang bukan macam dulu2 bila ditegur diam...menjawab lagi hehehehe...

kak Erna said...

salam ibuguru..he he..tu la..anak2 sekarang tak boleh dah tegur macam tu.

zul permatang badak said...

terpulang pada kita untuk mewarnakannya...kita perlu tegur berkali kali..........mendidik anak memerlukan kesabaran yang tinggi.....

Irtiyah said...

Salam

Menjawab ye.. hehe

Kunang-Kunang said...

Salam Ibu Guru,

Akaknya tulah ramai penyanyi kawin dengan orang tua tapi kaya mungkin kerana selalu sangat menyanyi di dapur. Hiii

Kamsiah said...

salam
anak2 dara skrg mmg mcm tu...lain daripada kita dulu2...