Tuesday, 18 May 2010

TENTATIF HARI GURU 2010

Tentatif Program Hari Guru 2010

GURU DAN PELAJAR BERKUMPUL DI DATARAN PERHIMPUNAN

Nyanyian
Lagu Negara, Lagu Negeri Perak, Lagu Sekolah
Bacaan Doa
Ucapan Ketua Pelajar, YDP PIBG, Pengetua
Membaca Watikah Perutusan
KPPM, Menteri Besar Perak, Menteri Pelajaran
Nyanyian Guru Malaysia & Ikrar oleh guru
Penyampaian hadiah oleh pengawas kepada guru
Anugerah Guru popular
Sesi Bergambar Guru
Rehat pelajar



( Pn. Hajjah Hatun, pengetua yang mesra pelajar & guru)


(semasa perhimpunan sempat juga posing cikgu Asmah, cikgu Zawiyah)


ACARA PERMAINAN UNTUK GURU

Bola Jaring ( Guru Perempuan) Sukaneka ( Guru Perempuan ) Futsal (Guru Lelaki ) Bola Tampar (Guru Lelaki)


( hari ini guru bermain pelajar jadi penonton)


PERSEMBAHAN

Guru - sajak & gurindam Pelajar - dikir barat & sketsa



( pelajar mempersembahkan dikir barat)

PENYAMPAIAN HADIAH



( cikgu Rosli memastikan acara penyampaian hadiah berjalan lancar)



JAMUAN HARI GURU

Acara memotong Pulut Kuning & Kek Bacaan Doa & Menjamu selera Penyampaian Hadiah Hari Lahir ( Januari hingga Mei)

Jamuan ini juga diadakan untuk meraikan guru-guru pelatih Dari Universiti Perguruan Sultan Idris Yang telah menamatkan praktikum pada 14 Mei 2010. Tahniah kepada mereka kerana sanggup menunggu hingga 17 Mei 2010 untuk sambutan Hari Guru tahun ini. Juga selamat menempuh alam perkerjaan sebagai pendidik. Jadilah guru yang sebenar seperti dalam Ikrar yang kita lafazkan semasa perhimpunan Hari Guru Tahniah Kepada semua yang telah memberi sepenuh kerjasama dalam semua aktiviti yang dijalankan di sekolah

TERIMA KASIH KEPADA

Cikgu Mohd. Nazrin Cikgu Mazrizan Cikgu Nik Shuhada Cikgu Zahratul Husna Cikgu Nurul Husna Cik gu Hasida Cikgu Yusma Dewi

( sementara menunggu untuk menjamu selera sempat juga posing cikgu Asmah & cikgu Suhaimi)

(Hari merah sedunia................. bersama guru pelatih)

( Bersama cik gu Erni )

( Bersama cikgu pelatih Yusma Dewi )

IBU GURU MASIH DI SINI............................SETIAP TAHUN MERASA KEMERIAHAN SAMBUTAN HARI GURU

10 comments:

putera mustaqim said...

salam ibu...
seronok ye ibu bile 'time' hari guru...macam2 hadiah dapat...lepas tu pula ada sambutan hari guru,,lagi bertambah meriahnya...waktu sambutan hari guru tu la kita nak merapatkan hubungan silaturrahim diantara pelajar dan juga guru...
tp sygnya ibu,,lps ni sy x merasa la lagi sambutan hari guru...sy dah x mengajar di sekolah lg,,sebalik nya saya akan tumpu kerja yg lebih berat lg...

penjejak maya said...

salam,

tahniah atas sambutan tu moga cikgu dapat berkhidmat lebih cemerlang lagi..

pak long said...

salam...
nak ucap selamat hari guru...
berkenan dengan cikgi pompuan yg gebu tu...lawa baju dia....

nadz said...

Assallamualikum Cikgu,,

Salam dan singgah sini..baca N3. Seronok baca catatan di N3 ni.
Selamat Hari Guru,
w/salam

iBu...gUru said...

salam ustaz,
terima kasih atas ucapan hari guru.... slamat hari guru dari ibu...walaupun dah tukar bidang jgn lupa singgah blog ibu...............

iBu...gUru said...

salam penjejak maya
trima kasih .......insyallah

iBu...gUru said...

salam pak long
cik gi yg gebu tu my besfren pak long.....comey kan

iBu...gUru said...

salam nadz
trima kasih lah kerana sudi disinggah kat rumah ibu......... bolehlah kita saling kunjung mengunjung.... slamat ari guru.......... lewat sikit

Cikgu Lin said...

Salam ibu guru....bestlah hang dah celebrate hari guru....sekolah aku menyambut 24 Jun...sbb sekarang budak2 tgh exam.

iBu...gUru said...

salam cikgu lin
arahan JPN seluruh Perak......... lambatnyer ......... tapi x pa yg penting sambut tu........ rasa kita dihargai. kami exam start 27 sampai cuti