Sunday, 30 May 2010

HARI BAHAGIA LINDA & BUSTAMAN

MOGA BERBAHAGIA HINGGA KE AKHIR HAYAT

Noraslindawati & Ahmad Bustaman
30 Mei 2010

Inilah bekas anak didik ibu Noraslindawati
dan
sekarang menjadi rakan sekerja mengajar di sekolah yang sama.
Pada tahun 1999, ibu adalah guru Matematik
Linda semasa dalam tingkatan 3



Bustaman juga merupakan bekas pelajar sekolah ibu.
Bila mengetahui Linda dan Bustaman ada apa-apa
ramailah cikgu-cikgu yang menjadi wartawan sukarela
lebih kurang Michell dalam melodi mewawancara Linda.

Soalan Cikgu

Sejak bila ada affair dengan Bustaman ?
Kawan dari tingkatan 1 apa ?
Pandai simpan sampai cikgu tak dapat kesan ?
(itulah antara soalan yang sering ditanya oleh guru2)

Jawapan Linda

Sebenarnya masa kat sekolah kami tak ada apa2
kawan biasa jer.
Kami jadi rapat semasa sama2 menuntut kat UPSI
Akhirnya kata sepakat dicapai kami bertunang dan akhirnya...............



Linda dan Bustaman bersantai di atas pelamin


Ini gambar kawan2 ibu Suhaiza, Amla & Habsah
ibu tak sempat nak posing sebab dah petang baru sampai
ke rumah linda
sebab rumah ibu mertuaku ada kenduri doa selamat
tak dapat la nak pergi awal



Semasa di rumah mertua ini jer yang sempat di snap
itu pun masa atas kereta nak balik
anak2 buah yang comel along(nampak kepala tu)
angah(yg depan tu) acik (baju merah)



hah ! tu nampak rupa along


IBU GURU MASIH DI SINI......................... BULAN MEI NI SAJA DAH DUA ORANG BEKAS ANAK DIDIK YANG MENDIRIKAN MASJID...............DAN SEKARANG MENGAJAR DI SEKOLAH YANG SAMA.......... SELAMAT PENGANTIN BARU BUAT NASRUL HAFIZA & FAZRUL AZWAN JUGA UNTUK NORASLINDAWATI & AHMAD BUSTAMAN

16 comments:

Rozali said...

Assalamualaikum Ibu Guru

pi mai pi mai tang tu jugak

walaumacam manapun taniah dan selamat penganti baru untuk Linda dan Bustaman
moga kekal ke Akhirat

comel2 dan semagat anak buah cikgu tu
Alhamdulillah sihat2 belaka

Wassalam

nadz said...

Assallamualaikum ibu,
Seronoknya dapat tengok pelajar kahwin. Lama betul ibu ngajar satu sekolah.
Mama nadz tak pun dapat tengok students kahwin asyik pindah2 dan pelajar pun tak tahu nak kesan cikgu mereka kat mana.
Yang seronoknya ..cuti ni..jemputan kenduri kahwin banyak sangat.
salam ziarah.

Insan Marhaen said...

Hebat juga pelamin depa, ya...

Cikgu Lin said...

Selamat pengantin baru untuk pengantin...minat tgk pelamin depa ..cantik sangat.

khai said...

ibu, ni nnt pasaan sy suatu ketika kot, bila dah sebaya ngn ibu, sesama ngajar ngn bekas anak murid. he3

iBu...gUru said...

salam atuk rozali
anak buah ............. tu yg buat kta risau..... dah obes dah tu

iBu...gUru said...

salam nadz
tahun ni tahun ke 23 kat sek ni.... masa posting dulu ngajar form 4,5... tua 5 thn dari pelajar .... sekarang ni bila jumpa cam sebaya jer ... ada bekas pelajar minta petua awet muda ... sejak ada FB lagi ramai bekas pelajar yg dpt dikesan........ suka tgk anak2 didik kita berjaya

iBu...gUru said...

salam IM
berkenan ka pelamin tu .......nanti buat majlis kawin leh la mai booking kat parit buntaq

iBu...gUru said...

salam linda
mmg cantik pelamin depa ......... masa kita dulu x dak ....... kalu ada leh gak try ..... hehe

iBu...gUru said...

salam khai
mereka still panggil cikgu dan hormat kita ........ kat sekolah ibu ada lebih kurang 15 org guru yg merupakan bekas pelajar .......

acai said...

anak buah hang sehat2 belaka no...

Kunang-Kunang said...

Salam Ibu Guru,

Tahniah dan selamat berbahagia kepada kedua pengantin baru.

iBu...gUru said...

salam acai
tu yg risau tu.......

iBu...gUru said...

salam kak ani
sama2lah kita berdoa moga aman dan bahagia hingga kehujung hayat ....amin

Aida Ali said...

Bila anak murid kita dah jadi rakan sekerja kita, tentu kita makin bersemangat agaknya ya.

iBu...gUru said...

salam cik gu aida
mmg kita bersemangat .......... dpt bagi contoh pada pelajar2 sekarang pulak .......