Friday, 12 February 2010

HARI NI MC


Arini ibu diuji dengan sedikit ujian.
Alarm berbunyi seperti biasa 5.30 pagi......................nak bangun
seperti selalu tapi terlalu berat rasa kepala ni.
Seluruh badan terasa sengal, mata..................... masih terpejam
6.15 pagi ibu mesti bangun............mandi dan solat
Kepala masih berat berpusing-pusing, terus baring semula
Nak pergi, tak pergi.......
Ambil handphone terus ........ saya MC arini
Pergi klinik dapat dua hari MC
Demam, selsema, sakit tekak dan batuk
Macamana nak selesaikan kerja kursus pelajar sebanyak enam kelas
baru dua kelas dah semput
Hari Rabu " Kenapa cik gu pakai mask, H1N1 dah tak ada"
" Cik gu tak tahan habuk-habuk kayu tu "
Hari Khamis dan Jumaat cik gu MC




Seharian tak jengah tempat ni, tempat menghabiskan masa lapang
dan menjana pendapatan.

Hari raya dua hari lagi. Tempahan belum siap,
Lima pasang mesti siap sebelum Sabtu
Hari ni Khamis..... makan ubat........ insyallah........
Jumaat ....boleh siap. Ibu guru boleh

" Nak pakai 14hb " kata cik yam

"Sebelum raya cinaKP, boleh kan" cik mi call

" 14hb nak pergi Melaka, anak sedara kahwin" kak ani sms

Raya cina ke, raya india ke, raya orang putih ka
orang melayu tetap raya dengan baju baru untuk majlis kahwin



Seharian mesin ini tak berbunyi kerana kaki tuan kamu tak dapat goyang
Sejuk badannya tak seperti tuannya



Saudara kembar ini pun senyap ja hari ni, sejuk aja badannya
semuanya kerana tuannya semput.
Nanti suara mu berbunyi kembali bila tuan kamu kembali sihat.
Dan badan kamu tidak lagi sejuk, akan sentiasa panas seperti selalu




IBU GURU MASIH DI SINI................ BERSYUKUR DENGAN NIKMAT KESIHATAN YANG DIBERI .........................

6 comments:

zunaida said...

Makngah.. smoga cepat sembuh (",)

Mybabah said...

Salam. Wah hebat juga ibu guru berniaga. Semoga sukses. Bumiputera macam inilah yang kita cari. Bukannya yang suka berpeluk tubuh dan mengharapkan rezeki jatuh dari langit...

pak long said...

salam buat ibu guru...
waaa...ada butik rupanya....boleh la tempah baju...

iBu...gUru said...

salam Ida
thanx. la ni beransur sihat dah

iBu...gUru said...

salam Mybabah
memenuhi masa lapang disebelah ptg. 2ptg dah ada kat rmah.... jadi goyang kaki la

maiyah said...

jaga kesihatan