Saturday, 12 February 2011

MEMANTAU JER............

Selepas breakfast tadi teringat pula kat kebun yang lama tak melihat tuannya.
Dengan pakaian macam nak pergi shopping sampailah ke kebun.
Apalah sangat yang boleh dibuat.........
Sekadar tinjau2 jer.
Alhamdulillah sihat2 jer pokok pisang ni.




Membesarlah kamu pisang dan sawit bersama-sama jangan gaduh2.
Jangan menyusahkan tuan kamu dari segi wang atau keringat.
Maklumlah tuan kamu dah tak sekuat dulu lagi.



Selepas tu meninjau pula kebelakang sikit.
Macam kebun tak bertuan.
Dah tak kenal mana si durian, mana si rambutan, mana si manggis,
mana si dokong, mana si cempedak.
Maklumlah bukan musim mereka memberi hasil.


Tak sanggup nak pergi dekat.
Entah2 ada pak belang.
Nantilah tuan kamu datang dengan tentera2nya.
Untuk memberi ruang untuk kamu hidup lebih selesa.
Dah beberapa bulan kamu tak makan dengan makanan yang sedap2.




IBU GURU MASIH DI SINI.................. SELALU INGAT PESAN MAK BONDA BERBUDI PADA TANAH TIDAK AKAN RUGI.




8 comments:

kak Erna said...

ibuguru..sian pokok2 tukan..kena bagi jugak makanan tu..
nanti pokok2 pulak akan balas budi..mengeluarkan buah yang enak..

zul permatang badak said...

.....OOOO cikgu ada kebun...nampaknya pisang tak berbuah lagi ya.......

pak long said...

salam...
waaa ..ibu tak lama jadi toke pisang ngan sawit la...

ainnoraini said...

ade kebun pisang ker...
kalau dah berbuah boleh ler bagi saye sikit...

anak2 saye mmg suke makan buah pisang ni...kalau beli setandan mau habis di makannye...maknye pun same suke gakk...

iBu...gUru said...

salam kak erna ....... tu la , cian pokok tu.

iBu...gUru said...

salam cik zul .....lambat lagi la tu. x pa kat pasar banyak

iBu...gUru said...

salam pak long........ kebun pak awang jer tu........ toke mende

iBu...gUru said...

salam ain .....boleh2 kalau sempat. kadang tu xsempat kat tuan nya ada makhluk lain lagi cepat