Friday, 19 March 2010

JALAN-JALAN CUTI SEKOLAH

Hari Khamis en. suami cuti, jeles tengok cikgu2 cuti.
Nak kata sarapan pagi dah hampir 11 pagi. Makan pagi nasi lemak kuning
kat PB.

Inilah nasi lemak kuning, nak kata sedap biasa jer tapi
lama jugak kedai ni bertahan. Makan sambil bersantai di bawah pokok.


Tea oooooooooo kurang manis jer.
Selesai makan, en.suami tanya " nak kemana kita ?
" Tadi kata nak ke utara"
Maksudnya Kedah ..........Perlis.
Ke station minyak.
Bagi RM50 kat Bangla tu .................penuh..........
Bermula perjalanan menuju utara.
Ikut highway sampai kat Gurun jer
kemudian ikut jalan biasa.
Teruskan perjalanan .
Hampir pukul 3 ptg en.suami kata nak makan,
maka mata liar memandang kiri kanan jalan .
Akhirnya jumpalah yang di cari........
Banyak kereta berhenti , en. suami pun bagi signal dan cari parking.
Kalau tak silap nama tempat ini..... Kubang Rotan
lepas tu Alor Janggus
Kedah lagi belum sampai Perlis


Ini pilihan ibu guru masak lemak cili api keladi


Disebabkan hampir jam 3 ikan jaket jelah yang tinggal
ini pun ok la........ janji panas.
Ulam pilihan en.suami jantung pisang.kacang botor dan pucuk ubi kayu


Nyaman makan tepi sawah angin sepoi2 bahasa
sambil santai bawah pokok.
Lupa sekejap musim kemarau
Yang atas meja tu tinggalan ibu dan encik suami


Dah nak sampai dah Padang Besaq 6km jer lagi


Berhenti sekejap .
Tengok rusa2 perliharaan sapa tah.
Tak ada info apa pun siapa pemiliknya
Memeng betul pepatah orang tua2
seperti rusa masuk kampung.
Bila ibu dan suami berhenti jer kereta,kesemua rusa2
tu memandang kearah kami
lucu....lucu
Kemudian perjalan diteruskan lebih kurang 1km
Jumpa kuda pulak
Berhenti lagi, bila nak sampai Padang Besar ni.......


En suami berinteraksi dengan kuda tu


Jinak nya kuda-kuda ni

Ada banyak juga kuda di sini


Siputih ni pun cantik juga.....


Lepas melawat kuda-kuda tadi pergi melawat burung unta ni pulak


Ini yang kelabu

Add ImageIni si hitam


Ini burung unta senyum


Ambil kesempatan posing dengan burung unta ni
Selepas ini baru lah meneruskan perjalanan ke Padang Besar.
Agenda kat Padang Besar en3 lain kali pulak.


IBU GURU MASIH DI SINI........................ HANYA SUKA KUCING JER.........

5 comments:

a kl citizen said...

aii

asik cik abang je yang berposing...
mana aci ni...

maiyah said...

wah.. sronok tu

pak long said...

salam..
amboi sakan hampa makan angin..sampai padang besaq...beli apa tu..?
ishh tengok menu keladi..menitik ayaq liuq..

Cikgu Lin said...

Mana gambar hang....asyik gambar en. suami je....

DDrfauziah said...

Aslmkm.
Salam perkenalan. TQ 4 following.
Hmmmm ... Nibung Tebal p Padang Besaq tak jauh sgt la ... lg pun apa juga yg dibuat dgn keluarga mmg amat bererti.
Hmmm ... depa duk tanya pasai muka yg empunya diri ... kira2 jd juru kamera la kut :)