Saturday, 17 July 2010

CERITA -CERITA APC

APC adalah Anugerah Perkhidmatan Cemerlang yang diberikan kepada pekerja-pekerja @ pegawai kerajaan yang mana telah menunjukkan perkhidmatan dan prestasi yang cemerlang pada tahun tertentu. Ianya diberikan kepada pegawai yang memenuhi kriteria -kriteria seperti dapat melaksanakan tugas yg diberikan dengan jayanya, memberikan sumbangan kepada masyarakat atau orang lain dan sebagainya.

Soalnya adakah APC ini boleh dikatakan "Aku Pilih Cikgu"? Yang memberinya adalah orang atasan (pengetua @ guru besar @ PPD). Bila bercakap dengan kawan-kawan pasal APC ni, banyaklah kedengaran suara-suara dari belakang......

" eh ye ke dia yg dapat....keje tak seberapa pun..."

"....kalau nak banding si A dengan si B, bagus si B yg dapat ..."
" selalu dok lepak je time keje..."

"....kaki bodek bos tu,,keje sendiri tak buat, keje orang lain buat..."

".... cikgu baru , tak kan dah dapat ... apa dia buat "

" .... si A, si B, si C dah lama nape tak dapat .... "

Bagi mereka yang mendapat APC adakah kita termasuk dalam golongan di atas?

Moga di jauhi Allah

Tahniah untuk kawan2 ibu yang mendapat APC
  1. Cik gu Hasmalinda ( 2x tahniah - dapat baby girl)
  2. Cik gu Halimah
  3. Cik gu Suhaiza
  4. Cik gu Noraini
  5. Cik gu Halim (2x tahniah - pengantin baru)
  6. Cik gu Rosli
  7. Cik gu Zaiton
  8. PT Sardanah
  9. PT Suhana
IBU GURU MASIH DI SINI........................ ADA AKU KESAH ....................DAH DAPAT APC ENAM TAHUN LALU......... DOK DIAM2

26 comments:

Gen2Merah said...

macam-macam dugaan kan kalau kita dapat anugerah APC. Pasti ada yang dengki.
Apa pun Life Goes On. lantaklah apa org nak cakap. Janji semuanya kita laksanakan ikhlas kerana Allah dan mendidik anak bangsa sebaiknya

iBu...gUru said...

salam madil
sesiapa yg dapat........ itu rezeki. itu ialah APC ( Allah Pilih Cikgu )

Aida Ali said...

Tahniah buat Ibu Guru kerana dah pernah dapat APC 6 tahun lalu. Pasti komitmen tak pernah berubah, malah bertambah semangat sebab dah senior.

Rozali said...

Assalamualaikum Ibu Guru

banyak cerita pasal APC ni

taniah pd mereka yg dapat APC tahun lepas

Wassalam

iBu...gUru said...

salam cik gu aida
komitmen tak pernah berubah ....... apa lagi ngajar semua kelas peperiksaan pmr....... harapan pelajar, harapan ibu bapa...... tapi kadang2 sedih tgk sgelintir guru baru ........... yg memilih pekerjaan guru sebagai pilihan terakhir ....

iBu...gUru said...

salam atuk rozali
cerita APC akan timbul setahun sekali.... lepas tu sepi kembali.... setahun akan dtg muncul kembali ......

Insan Marhaen said...

bak kata husin lempoyang; dunia..dunia..kekadang, berkawan dengan unta lebih baik dari berkawan dengan manusia.... wow!

Ummi Humaira said...

salam ibu guru...

salam kenal , salam ukhuwah...

TAHNIAH KPD PENERIMA APC

no komen ttg APC coz ummi takkan layak dpt anugerah tu , saper nk kasi he he he

kak Erna said...

ibu guru..kata2 tu..memang tak boleh dielakkan..cuba berfikiran positif kan..sekarang ni..giliran mereka..giliran kita juga akan datang..atau akan datang lagi..
tapi dah nama manusia..

a kl citizen said...

rezeki masing2...

tahniah untuk yang dah terima

terbaru dari saya : jangan terlalu membenci nanti jadi suka satu hari nanti

iBu...gUru said...

salam IM
........ tak mau lah kawan dgn unta...dgn husin lempoyang tak per ..

iBu...gUru said...

salam ummi humaira
salam ukhwah kembali........ APC dari hubby lebih penting

iBu...gUru said...

salam kak erna
itu yang dinamakan manusia ...... sifat phd sukar nak dikikis

iBu...gUru said...

salam cikgu normah
.... mmg rezeki dari Allah

Amy Syaquena said...

Salam dan tahniah kerana penerima apc..

khai said...

salam Ibu..
kalo pendapat khai yg masih hijau dlm dunia pendidikan nih, APC dlm bidang kita patut spesel sikit sbb membangunkan pelajar adalah kerja berpasukan. Bukan keje individu. Kadang khai sian juga tgk kwn2, khai tau kita suma ikhlas bekerja, tidak mharap APC, tp bila kuota utk kita ciput, maka jadilah spt tunggu giliran jek. by d way, syukur juga coz khai dapat sama cam ibu..6 thn dulu.
tajuk lain, br tday ada ksempatan ziarah ibu coz sejak balik khai bizi sungguh. rindu ngn kwn2 blogger..

CJ said...

tahniah kpd seme penerima APC termasuk kwn2 ibu guru. Kuota yg sikit trpaksa diagih-agih itulah jadinya...percaya kpd rezeki dan redhakan....pasti hati akan tenang..

LIPISLADY said...

Assalamualaikum Ibu Guru..,

Jaya rasa juri yang menilainya lebih arif tentang siapa yang layak di anugerahkan APC, dan keputusan pun muktamad, jadi siapa yang dapat tu memang dah rezki dia, siapa yang tak dapat tu berusahalah lebih sikit lagi..jangan rasa tak puas hati pulak, munkin bukan rezki kita lagi...

iBu...gUru said...

Hai amy......... salam perkenalan. tq....singgah la lagi bila kelapangan

iBu...gUru said...

salam khai
yang tak patut tu ada yang dapat 2x...... yg senior yg x dapt langsung tu lagi la simpati macamla sepanjang perkhidmatan x bagi sumbangan langsung kat sekolah .........

iBu...gUru said...

salam cikgu jay
kuota sek. men walaupun ciput boleh la ....... kalau rendah nak tunggu turn ..... 2 @ 3 org jer satu sek tiap tahun

iBu...gUru said...

salam lipislady
keputusan mmg muktamat...... biasa la nak memenuhi tajuk perbualan .... lpas tu senyap ........ tahun depan keluar kembali tajuk tu ..... bermusim

secangkir madu merah said...

tahniah kpd yg mendapat APC semoga ianya memberi semangt supaya menjadi guru yg lebih berdedikasi...

Cikgu Ma said...

salam Ibu Guru
APC?Tahniah buat Ibu Guru dan kawan2 yang pernah mendapat APC.
Macam2 cerita tentang APC kan. Sbg anak yg ibubapa saya pernah terima APC, bagi saya mereka ni memang layak terima APC.kalau macam saya, tentulah tak layak.hu hu.
dan macam kata cikgu normah,rezki masing2 dan biasanya sudah tentu ada sesuatu sumbangan yang diberikan oleh penerima APC ni kan.

iBu...gUru said...

salam cik gu ma
akan datang rezeki cik gu ma nanti ....

iBu...gUru said...

salam cik gu ma
akan datang rezeki cik gu ma nanti ....